שאלות שכיחות על מחנות קיץ או קייטנה בארץ ובחו”ל

איך אדע מתי הילד שלי מוכן ללינה מחוץ לבית?

רוב המשפחות שוקלות לשלוח את ילדיהם לקיטנה עם לינה בהגיעם לגיל 8 ומעלה. עם זאת, הגיל הוא לא הגורם היחיד הקובע אם ילדיכם מוכן לקיטנה עם לינה בארץ ובחו”ל. יש לשקול את מידת הענין שהילד מגלה ואת מידת הסקרנות לחקור אפשרות זו. בבואנו לבחור את מידת התאמתו לחוויה זו, כדאי להיזכר בתגובותיו כאשר שהה מחוץ לבית ללא ההורים. שאלו את עצמכם: האם הילד כבר ישן מחוץ לבית אצל חבר או בילה\תה סופשבוע רחוק מהבית? השתדלו להדגיש בשיחתכם עם הילד את הצד החיובי שבחוויה של קייטנה עם לינה.

מתי אני צריכה להתחיל בחיפוש אחרי קיטנה עם לינה?

משפחות רבות מתחילות לחקור את הנושא כשנה ומחצה לפני המועד בו הם מתכננים לשלוח את ילדם לקיטנה בארץ ובחו”ל. אמנם אין חייבים להתחיל כל כך מוקדם, אך אנחנו ממליצים להקדים את החיפוש במיוחד במקרה שמתכננים לבקר את הילד השוהה בקיטנה.

יש יתרונות בהבטחת הרישום של ילדכם שנה מראש. חלק מהקייטנות בחו”ל מתמלאות כבר בתחילת העונה, ורבים מציעים תמריצים לאלה הנרשמים מוקדם. היו סמוכים ובטוחים כי לא משנה מתי אתם מתחילים את החיפוש, בכוונת המומחים שלנו לסייע לכם למצוא את מחנה הקיץ הנכון עבור ילדך.

האם קיימים סוגים שונים של קייטנות עם לינה ?

קייטנות לינה מסורתיות מציעות מגוון עצום של פעילויות, כולל ספורט , ספורט ימי, אומנויות ומלאכות, הרפתקאות, דרמה ועוד. ישנן קייטנות מעורבות לבנים ובנות, ” מחנות לבנים או לבנות”, מחנות לבנות ובנים בנפרד, או “מחנות לאחים ואחיות”, שבו לנערים ונערות יש קמפוסים ומתקנים נפרדים.

ישנם מחנות קיץ וקיטנות בארץ ובחו”ל המתמחות ומתמקדות בתחומי פעילויות מיוחדים. אלה כוללים מחנות ספורט, מחנות לאמנויות, אמנויות הבמה, תוכניות קיץ אקדמיות, תוכניות נסיעות וטיולים.

ישנן גם קייטנות לבעלי צרכים מיוחדים שמטרתן לענות על צרכיהם של מגוון רחב של ילדים. קייטנות אלה מספקות חוויית קיץ בסביבה טיפולית ייחודית בהתאם לצרכי הילד.

איזה גורמים אני צריך לשקול בעת בחירת מחנות הקיץ?

גמישות התוכנית – מחנות הקיץ מבינים כי ילדים פורחים בסביבות ובתנאים שונים, ולכן הם התכניות נבדלות זו מזו.

ניתן לבחור מבין מנעד רחב, החל מבחירה מלאה של הילד ועד תכנית מובנית מראש.

בחירה מלאה משמעה שכל קייטן יכול לבנות לעצמו את התכנית, על פי רצונו.

תכנית מובנית מראש משמעה שניתנת לקייטן בחירה של כמה פעילויות, אך רוב הזמן הוא פועל על פי תכנית שנקבעה עבורו מתוך רצון להרחיב את אופקיו בטרם הגיעו לשלב של בחירה מלאה.

ככל שהקייטן מתבגר, כך ניתן לו יותר חופש בבניית תכנית היום שלו.

אורך השהות – כיום, יש הרבה אפשרויות לגבי אורך השהייה במחנה הקיץ. מחנות בארץ ובחו”ל מציעים מחזורים באורך של שבוע עד 7 שבועות.

המרחק מהבית – אזורים גיאוגרפיים שונים מספקים סביבה שונה במחנה הקיץ. התחשבו בסביבה בה תרצו שילדכם יעביר את הקיץ וכן ברמת הנוחות המתאימה עבורו. במידה ומתוכנן טיול משפחתי או ביקור באזור מסוים אפשר לבחור מקום קרוב ליעד הביקור. בנוסף, במידה וישנה משפחה או חברים בחו”ל, מומלץ לשלוח את ילדכם למקום הקרוב לאזור מגוריהם.

מחיר – טווח המחירים של מחנה קיץ מסורתי נע בין 450$ ל-1200$ לשבוע. חשוב לברר לגבי תוספות למיניהן כגון כביסה, קיוסקים, טיולים ותחבורה משדה התעופה למחנה וחזור, אשר ייתכן שיהיו כלולים במחיר וייתכן שלא.

כיצד אבחר את מחנה הקיץ מתאים לילד שלי?

CAMP EXPERTS & TEEN SUMMERS ידריך אותך בזיהוי הצרכים האישיים של המשפחה שלך. עם הידע הנרחב שלנו של מאות מחנות שינה, טיולי נוער ותכניות נוספות, אנו נמליץ על התכנית המתאימה ביותר לצרכים שלך. עשינו את המחקר ואנו נשמח לחלוק את הידע שלנו איתך – ללא תשלום. בהסתמך על CAMP EXPERTS & TEEN SUMMERS כמדריך האישי שלכם לקיץ מובטח כי תקבלו את הבחירה המושכלת ביותר עבור ילדכם.

הילד שלך הוא ייחודי. תנו לנו לעזור לכם למצוא את תוכנית הקיץ המתאימה עבורו.
ביחד, נוכל למצוא מחנה שיספק לילדך זיכרונות וחוויות שיישארו עימו לכל חייו. צרו קשר.